Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

Πώς να τα βγάλεις πέρα με... ανυπόφορους συναδέλφους



Μερικοί άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζεστε σε καθημερινή βάση έχουν… μαγικές ικανότητες. Τι εννοούμε με αυτό; Κατορθώνουν, με έναν ανεξήγητο τρόπο, να συνεχίζουν να σας εκνευρίζουν ακόμη και στο σπίτι σας, καθώς δεν μπορείτε να βγάλετε από το μυαλό σας την ενοχλητική τους προσωπικότητα. 


Ευτυχώς, δεν είστε μόνες: όλοι έχουμε έρθει κατά καιρούς σε επαφή με έναν… εφιάλτη του διπλανού γραφείου και μπορούμε να σας βοηθήσουμε να τον αντιμετωπίσετε. 


Δείτε τους 3 συνήθεις υπόπτους:

1) Εκείνος που… ροκανίζει το χρόνο σας
Σας διακόπτει συνέχεια από οτιδήποτε κάνετε, δεν σας ρωτάει ποτέ αν έχετε χρόνο για να τον ακούσετε και βρίσκεται μπροστά σας τις πιο ακατάλληλες στιγμές για να σας διηγηθεί μια ιστορία που του έτυχε στο δρόμο ή το προσωπικό της πρόβλημα (χρησιμοποιούμε θηλυκό γένος γιατί συνήθως μια γυναίκα θέλει να σας εξιστορήσει όλο το χθεσινό καυγά με το φίλο της). Δεν δίνει σημασία ακόμη και αν εσείς τρέχετε να προλάβετε ένα deadline ή μιλάτε στο τηλέφωνο. 

Η λύση: Πείτε ευγενικά αλλά ξεκάθαρα αυτό που σας ενοχλεί. Μερικές ατάκες που μπορούν να σας βοηθήσουν είναι: «Μήπως να τα λέγαμε καλύτερα στο διάλειμμα για φαγητό; Έτσι θα έχεις την αμέριστη προσοχή μου» ή «Γιατί δεν λες αυτή την υπέροχη ιστορία στη Σοφία; Νομίζω πρόσφατα της έτυχε κάτι παρόμοιο». Ελπίζουμε πως αργά ή γρήγορα θα… πάρει το μήνυμα!

2) Εκείνος που τα… φορτώνει στον κόκορα
Όταν λέμε κόκορας, εννοούμε φυσικά εσάς. Έχει ένα αξιοθαύμαστο τρόπο να φορτώνει τις υποχρεώσεις του σε εσάς και να σας αφήνει εσάς αναγκαστικά να βγάλετε τις δουλειές εις πέρας. Άλλες φορές είναι επειδή αργεί πολύ το πρωί και άλλες επειδή κάτι «έτυχε» και πρέπει να φύγει νωρίτερα το απόγευμα. Το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο. Εσείς, πέρα από το ήδη φορτωμένο δικό σας πρόγραμμα πρέπει να καλύψετε και τα κενά που αυτός ο συνάδελφος αφήνει πίσω. 

Η λύση: Εξηγήστε του καθημερινά τι συνέβη εν τη απουσία του. Πόσες δουλειές του αναγκαστήκατε να κάνετε εσείς, πόσα τηλέφωνά του έπρεπε να σηκώσετε, και ποιο κομμάτι της δικής σας δουλειάς έμεινε πίσω. Ιδανικό θα ήταν επίσης και ένα ειρωνικό αστείο, σε στιλ «πρέπει να αλλάξω τις κάρτες μου. Να γράφουν ότι είμαι γραμματέας σου». Αν δεν ντραπεί με όλα αυτά, ίσως θα πρέπει να συζητήσετε το πρόβλημα με έναν ανώτερό σας.


3) Εκείνος που δεν φταίει για τίποτα 
Δεν θυμάστε ούτε μια φορά που να ακούσατε αυτό το συνάδελφο να λέει «έκανα λάθος». Είναι ο τύπος του ανθρώπου που δεν αναλαμβάνει ποτέ ευθύνη για τίποτα, και εφευρίσκει δικαιολογίες για να καλύψει παραλείψεις, χαμένα έγγραφα, χαμένες προθεσμίες κλπ. Το χειρότερο; Δεν είναι λίγες οι φορές που υπονόησε ότι μπορεί να φταίγατε ακόμη και εσείς για τα δικά του λάθη. 

Η λύση: Αν είναι υφιστάμενός σας, αυτό αποτελεί σημαντικό πρόβλημα διότι, θεωρητικά, πρέπει να τον καλύψετε και επίσης γιατί την τελική ευθύνη τη φέρετε πάντα εσείς. Αν συμβαίνει αυτό, πρέπει να τον προειδοποιήσετε ότι βάζει σε κίνδυνο και τη δική σας θέση. Αν δεν συμμορφωθεί, πρέπει να ειδοποιήσετε κάποιον ψηλότερα στην ιεραρχία ώστε να έχει γνώση του προβλήματος. Αν είστε απλά συνάδελφοι, μπορείτε απλά να αρχίσετε χαλαρά να αναφέρετε στο αφεντικό σας 1-2 περιστατικά. Συνήθως αυτά αρκούν για να μπει ο συνάδελφος κάτω από το… ραντάρ του προϊστάμενου και να μην μπορεί να… ξεγλιστρήσει πια.


source: myself.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου