Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Χρήσιμα tips, για να μη γίνει η απόλυση και δικός σου φόβος...

Όταν χτυπά η ύφεση, οι δουλειές χάνονται, αλλά δε χρειάζεται να χαθεί και η δική σου. Χρησιμοποίησε αυτό τον οδηγό για να προφυλαχθείς από τα... πυρά!

Εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο προχωρούν σε απολύσεις και περικοπές στο μισθό του προσωπικού τους, οπότε το πιθανότερο είναι να κάνει και αυτή στην οποία εργάζεσαι. Εάν όντως πέσει ο πέλεκυς, πώς να γλιτώσεις από το κακό; Πριν αναλάβεις δράση, απάντησε στις παρακάτω δύο ερωτήσεις:

1. Τι σου δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
2. Γιατί το αφεντικό σου να διαλέξει κάποιον άλλο αντί για σένα;
«Οι δουλειές έχουν γενικώς δύο συνιστώσες ως προς την απόδοση: την εργασιακή (“Τι κάνω”) και την εξαρτώμενη απόδοση (“Πώς κάνω αυτό που κάνω, που περιλαμβάνει τις σχέσεις με τον εργοδότη και τους συναδέλφους”)» λέει ο
 Δημήτρης Α. Ραυτόπουλος, σύμβουλος καριέρας, διευθυντής Τμήματος Ειδικών Έργων του i-Learn ΜΕΠΕ-Ινστιτούτο Διά Βίου Μάθησης.

«Οι άνθρωποι που τα πάνε καλά και στα δύο πιθανόν να διατηρήσουν τη θέση τους. Οι άνθρωποι που τα πάνε καλά στην εργασιακή απόδοση αλλά όχι στην εξαρτώμενη απόδοση είναι σε πιο μειονεκτική θέση από αυτούς που έχουν εξαιρετική εξαρτώμενη απόδοση», συνεχίζει ο ίδιος. Η εξαρτώμενη απόδοση περιλαμβάνει την επιμονή, τον ενθουσιασμό, τη συνεργασία, το σεβασμό για την εξουσία, την ολοκλήρωση των καθηκόντων εντός των προθεσμιών, τη συμμόρφωση με τους στόχους και τις αξίες της επιχείρησης και την εθελοντική προσφορά ή προθυμία για επιπλέον δραστηριότητες.

Καιρός για αλλαγές

Ίσως όλοι μας πρέπει να
διαφοροποιήσουμε τη νοοτροπία μας απέναντι στη δουλειά και να κάνουμε αλλαγές όπου χρειάζεται. «Προσπάθησε να μην αργοπορείς και να μη λείπεις χωρίς αιτιολογία», συμβουλεύει ο Δημήτρης Α. Ραυτόπουλος και προσθέτει: «Επίσης, κράτα την προσωπική σου ζωή για τον εαυτό σου. Η αποκάλυψη των προσωπικών σου δυσκολιών δε θα βελτιώσουν την υπόληψή σου στα μάτια του αφεντικού. Αυτό που συχνά γίνεται αντιληπτό ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των εργαζομένων ως στελεχών –η επικοινωνία– μπορεί να μετρήσει εναντίον τους αν μοιράζονται περισσότερα απ’ όσα χρειάζεται, ιδιαίτερα τις ανησυχίες τους, σε τέτοιους καιρούς».

ΜΗΝ

> ... κοιτάς το ρολόι! Το να είσαι ο πρώτος που σηκώνεται από το γραφείο του στις 5 δείχνει ότι ανυπομονείς να φύγεις από εκεί.
> ... χάνεις τις προθεσμίες! Δούλεψε μέχρι αργά για να τελειώσεις τη δουλειά, αν χρειαστεί. Εάν χάσεις μια προθεσμία, υπάρχει συνήθως ένα αποτέλεσμα «ντόμινο» στους συναδέλφους – και στο αφεντικό σου.
> ... γκρινιάζεις για τα χρήματα ! Σε καιρούς ισχνών αγελάδων δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες. Το να δίνεις μεγαλύτερη σημασία στο μισθό σου παρά στην παραγωγή σου δείχνει ότι το κάνεις μόνο για τα λεφτά.
> ... είσαι εγωκεντρικός! Είναι απλώς άτιμο να παίρνεις τα εύσημα για τη δουλειά άλλων.
> ... κουτσομπολεύεις! Η διάδοση φημών αναστατώνει τους συναδέλφους σου.

Τι να κάνεις

> Πάρε επιπλέον δουλειά! Κάν’ το, όμως, με στρατηγική. Μη λες «ναι» σε όλα.
> Πρόσεξε το θυμό σου! Οι εργαζόμενοι που χάνουν την ψυχραιμία τους θεωρούνται λιγότερο ισχυροί και ανταγωνιστικοί

> Γίνε απαραίτητος! Όσο περισσότερα γνωρίζεις για τη δουλειά σου τόσο πιο πολύτιμος γίνεσαι.
> Διαχειρίσου το στρες! Αμερικάνικη έρευνα δείχνει ότι η επιτυχία επηρεάζεται κυρίως από την καλή διαχείριση του στρες. Κάνε μίνι διαλείμματα στο γραφείο σου και κοιμήσου τουλάχιστον 8 ώρες το βράδυ.

 πηγή: shape.gr

1 σχόλιο: