Παρασκευή, 5 Αυγούστου 2011

Δώστε τέλος στη συναισθηματική υπερφαγία !


Πολλοί θα έχετε αναρωτηθεί …
Γιατί καταφεύγουμε στο φαγητό μετά από μια κακή μέρα; 

Είναι ένας τρόπος διαφυγής ή περισπασμού από το πρόβλημα που μας απασχολεί, είναι το γέμισμα του κενού που αισθανόμαστε. 

Το πρόβλημα όμως που δημιουργείται είναι διπλό:

•   Πρώτον, η ανακούφιση είναι μόνο προσωρινή.
•   Δεύτερον, προστίθενται στο σώμα περιττά κιλά.

Τι είναι όμως η συναισθηματική υπερφαγία;

Χαρακτηρίζεται από μια ακατάσχετη επιθυμία για φαγητό που προκύπτει, όταν υπάρχουν δύσκολες ψυχολογικές καταστάσεις όπως το στρες, ο θυμός, το άγχος, η μοναξιά, η λύπη και η πλήξη. Τα επεισόδια υπερφαγίας συνίστανται σε κατανάλωση τροφών με μεγάλη θερμιδική αξία, μπορεί να τρώει κρυφά, και σταματάει μόνο όταν υπάρχει πόνος, ή θα πέσει για ύπνο, δεν υπάρχει έλεγχος στην ποσότητα.

Πολλά άτομα ξεκινούν δίαιτες που όμως όλες αποτυγχάνουν. Ο βασικός λόγος που αποτυγχάνουν είναι επειδή μπαίνουμε σε αυτή τη διαδικασία μόνοι μας χωρίς καμιά ψυχολογική υποστήριξη και γι 'αυτό οι απαιτούμενες αλλαγές είναι παροδικές. Ο Ψυχολόγος θα μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε και να κατανοήσουμε τις εσωτερικές μας ανάγκες, τα καταπιεσμένα συναισθήματα, και να αναπτύξουμε μια ισορροπημένη σχέση με το φαγητό.

Το άτομο που πάσχει από συναισθηματική υπερφαγία διαθέτει χαμηλή αυτοεκτίμηση, νιώθει ενοχικά. Χαμηλή αυτοπεποίθηση με πολλές ενοχές και το συναίσθημα του αδιεξόδου, συμβάλλουν σε έναν αρνητικό φαύλο κύκλο, όπου η πολυφαγία χρησιμοποιείται ως διέξοδος στο πρόβλημα, το οποίο αρχικά προκαλεί.

Συνήθως δεν ζητάμε βοήθεια γιατί: 

•   Άγνοια στη σοβαρότητα του προβλήματος, οι γύρω μας ή και εμείς λέμε: «δεν έχεις τίποτα, απλά σταμάτα να τρως»

•   Ενοχές και ντροπή για το πρόβλημα τους

•   Αρνητισμός για την ψυχοθεραπευτική παρέμβαση «είμαι τρελός;»

•   Οικονομικές δυσκολίες

•   Λάθος επιρροές από το περιβάλλον τους π.χ. όλα στο μυαλό σου είναι τι θα σου κάνει ο ψυχολόγος

Σκεφτείτε όμως τα παρακάτω:

1. Πεινάτε πραγματικά

2. Υγιεινές τροφές σε σχέση με τροφές με μεγάλη θερμιδική αξία

3. Καταγραφή συνηθειών και συναισθημάτων

4. Ύπνος

5. Γυμναστική

6. Νέα ενδιαφέροντα

Πρέπει να αναγνωρίζουμε πότε πραγματικά πεινάμε:

•   Αν για παράδειγμα, έχουμε γευματίσει ή τσιμπολογήσει λίγη ώρα πριν, καλύτερα να μην το επαναλάβουμε.  Εδώ χρειαζόμαστε την βοήθεια του διαιτολόγου.

•   Φροντίζουμε να «γεμίζουμε» την ημέρα μας (συναντάμε φίλους, οργανώνουμε δραστηριότητες).

•   Ανακαλύπτουμε καινούργια ενδιαφέροντα και εναλλακτικές δραστηριότητες (διαβάζουμε ένα βιβλίο, πηγαίνουμε στον κινηματογράφο, ακούμε μουσική).

•   Γυμναζόμαστε. Η καθημερινή άσκηση αποφορτίζει από το άγχος, δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα, ενώ ταυτόχρονα συνεισφέρει στην καλή φυσική κατάσταση.

•   Κοιμόμαστε καλά, μια και ο επαρκής ύπνος χαρίζει ευεξία και μειώνει την καταθλιπτική διάθεση.  



source: ygeiaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου